Zes Scherpenzeelers worden geïnterviewd over: Wat een ramp! En toen?

26 oktober 2022, van 19:30 tot 22:00 | Grote zaal van Kulturhus de Breehoek

Kosten: Gratis

Woensdag 26 oktober is de avond over “Wat een Ramp! En toen!”, in Kulturhus de Breehoek. “Wat een Ramp!” is het thema van de Maand van de Geschiedenis.

De Bibliotheek en Vereniging Oud Scherpenzeel organiseren een interessante bijeenkomst met interviews met Scherpenzeelers die op enigerlei wijze betrokken zijn geweest bij een ramp of andere minder plezierige situaties. Het gaat niet om die vervelende situatie op dat moment maar ook vooral hoe is het met hen gegaan na de ramp. Tussen de interviews door zijn er korte presentaties uit het archief van Oud Scherpenzeel over het thema. Tijdens de avond worden zes personen geïnterviewd.

De volgende mensen uit Scherpenzeel worden door Martien Heijting geïnterviewd:

• Meta Daniëls: de teloorgang en renovatie van Huize Scherpenzeel
  • Jan van Ginkel: heeft het een en ander meegemaakt in de agrarische sector
  • Ockje Konijn: heeft op jonge leeftijd een handicap gekregen.
  • Jan van de Lagemaat: heeft twee keer een boerderij-brand gehad
  • Yvonne van de Vate: Begin jaren ’50 naar Nederland gekomen vanwege de situatie in Nederlands Indië.
  • Frans van de Wetering: heeft als brandweerman de nodige hulp gegeven bij allerlei precaire situaties

Maand van de Geschiedenis