Bestuurslid

Bibliotheek Scherpenzeel is een innovatieve organisatie, waarbij inspiratie, kennis en persoonlijke groei van inwoners speerpunten zijn. Onze Bibliotheek verrijkt iedereen door middel van vrije toegang tot informatie, kennis, taal en cultuur. Het is een uitnodigende ontmoetingsplek, zowel fysiek als online, waar je graag verblijft, waar je je verbindt en plezier maakt. Voor onze bibliotheek zoeken we een nieuw bestuurslid. Wil jij je als bestuurder inzetten voor een toekomstbestendige Bibliotheek?

Iets voor jou?
Bij de Bibliotheek voeg je samen met het bestuur waarde toe door op hoofdlijnen mee te kijken en mee te denken over de uitvoering van de bibliotheekfunctie in ons werkgebied. Je draagt bij aan een uitnodigende, verbindende en verrijkende Bibliotheek die toekomstbestendig is. Je maakt deel uit van een betrokken bestuur. Het bestuur bestaat minimaal uit 5 personen, waarin relevante kennisvelden zijn vertegenwoordigd. Samen met het bestuur ben je eindverantwoordelijk voor de Bibliotheekorganisatie. Het bestuur vergadert minimaal 7 à 8 maal per jaar. Je levert een actieve bijdrage aan deze vergaderingen. Je vertegenwoordigt de Bibliotheek daarnaast bij relevante gesprekken of activiteiten.

De kandidaat die wij zoeken:

• beschikt over algemene bestuurservaring;
  • heeft affiniteit met het bibliotheekwerk;
  • kan ontwikkelingen op strategisch niveau beoordelen;
  • is een teamspeler, oplossingsgericht en integer;
  • is woonachtig in Scherpenzeel.

Je wilt bij ons besturen, omdat

• je de kans hebt om de veranderende rol van de bibliotheek in de maatschappij van dichtbij mee te maken;
  • wij een grote maatschappelijke ambitie hebben, die jij natuurlijk met ons deelt;
  • we een team zijn van enthousiaste en betrokken bestuursleden, directeur, medewerkers en vrijwilligers.

Je wordt aangesteld voor een termijn van minimaal 3 jaar. Er is geen vergoeding verbonden aan deze rol.

Is je belangstelling gewekt?
Wil jij je inzetten als bestuurder voor onze Bibliotheek? Stuur dan voor 25 mei 2022 een interesseprofiel naar Stichting Bibliotheek Scherpenzeel, t.a.v. de directeur Alfred Haaksma a.haaksma@bibliotheekscherpenzeel.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de voorzitter, Henk van Hoevelaken 06 14594189.