Resultaat 1 - 10 (van 11)

• Vakantielezen in de bieb Bekijk details

17 juni 2024

Deze zomer keert Fenna Ramos, bekend van Zappelin, terug met het populaire leesprogramma Vakantielezen. Dit zomerprogramma van de Bibliotheek is speciaal voor beginnende lezers. Zij kunnen deze zomer op het YouTube-kanaal @Vakantielezen een programma kijken dat gepresenteerd wordt door Fenna. Hierin worden kinderen meegenomen in de boeiende avonturen van Lev en Saar, twee kinderen die mysterieuze pakketjes ontdekken die hen naar diverse landen voeren. Beleef deze zomer hun spannende reis door Vakantielezen...

• Vakantielezen project Bekijk details

18 mei 2024

De kinderen uit de groepen 3 en 4 van de Scherpenzeelse basisscholen gaan op reis! De komende weken komen ze in landen als Avonturenland, Dierenrijk en Sportmanië. Maar wees niet bang...ze gaan de school niet uit.

• Expositie in de Bibliotheek en de Breehoek Bekijk details

17 mei 2024

In 2004 is het project van Luchtkasteel tot Dassenburcht op initiatief van enkele landgoedeigenaren van landgoed Scherpenzeel officieel gestart. Twee scholen gingen met 2 groepen meedoen. 20 Jaar later doen alle basisscholen in Scherpenzeel mee aan het project.

• Info voor werkstuk of spreekbeurt Bekijk details

23 maart 2024

Wat zijn leuke onderwerpen voor een werkstuk en spreekbeurt? En welke boeken kan je kind gebruiken om informatie te verzamelen?

• Klik & Tik Bekijk details

4 november 2023

Speciaal voor alle beginners die meer willen leren over het omgaan met de computer of tablet, organiseert de Bibliotheek Scherpenzeel gratis de cursus Klik & Tik.

• Taalhuis Bekijk details

21 september 2023

Lezen en schrijven is belangrijk. Voor kinderen, maar ook voor volwassenen.

• Online Bibliotheek Bekijk details

6 juni 2023

Als lid van de Bibliotheek Scherpenzeel kun je e-books en luisterboeken lenen bij de online Bibliotheek. Dat is de online versie van je vertrouwde bibliotheek.

• Tijdschriften lezen Bekijk details

21 maart 2023

Lees ook tijdschriften in de app van de online Bibliotheek. Waar en wanneer je wilt, op je tablet of telefoon.

• Word vrijwilliger bij de Voorleesexpress Bekijk details

23 februari 2022

Met de VoorleesExpress kun jij, met maar een uurtje in de week, een groot verschil maken voor een kind in je omgeving. Door samen 20 keer te lezen en taalspelletjes te doen, heb je een meetbaar effect op de taalontwikkeling van een kind. Wij zijn op zoek naar creatieve vrijwilligers die met een kind én de ouders aan de slag gaan met taal.

• Online cursussen – gratis voor bibliotheekleden Bekijk details

21 december 2021

Wil je Spaans leren, je nachtrust verbeteren óf aan de slag met social media? Als lid van de Bibliotheek Scherpenzeel heb je gratis toegang tot ruim 160 uiteenlopende online cursussen en trainingen, waarmee je jezelf kunt blijven ontwikkelen.

Paginanavigatie