Workshop: aan de slag met de Micro:bit

10 februari 2023 | Bibliotheek Scherpenzeel

Kosten: € 2,00 per persoon

De Bibliotheek Scherpenzeel organiseert op 10 februari een workshop over de Micro:bit. Tijdens deze workshop leren de kinderen van alles over de Micro:bit en gaan er zelf mee aan de slag.

De Micro:bit is een micro-computertje dat werkt op batterijen. Tijdens de workshop gaan de deelnemers zelf aan de slag met verschillende opdrachten. Zo heeft de Micro:bit 25 lampjes waar je van alles op kunt laten verschijnen. Je kunt er ook van alles aan koppelen, bijvoorbeeld een luidsprekertje, om muziek te maken met een Micro:bit.

Door codes te maken in de online editor en deze op je Micro:bit te downloaden kun je de Micro:bit het werk laten doen. Daarvoor moet je natuurlijk wel het een en ander programmeren. Met behulp van de begeleiders gaat dat zeker lukken.

De workshop is voor iedereen van 8 jaar en ouder en wordt gehouden op vrijdag 10 februari in de Bibliotheek in Kulturhus de Breehoek, Marktstraat 59 in Scherpenzeel. De workshop begint om 16.00 uur. Deelname is € 2,00 per persoon. Vooraf aanmelden is noodzakelijk.