Gansje Gonnie komt naar Scherpenzeel

3 juni 2023, van 10:00 tot 12:00 | Bibliotheek Scherpenzeel

Op zaterdag 3 juni doet de Bibliotheek Scherpenzeel mee met de Landelijke BoekStartdag. Vanaf 10.00 uur staan de limonade en koffie/thee klaar en heet de Bibliotheek de allerkleinsten, samen met hun ouders, grootouders en verzorgers van harte welkom. Deze dag is dé gelegenheid voor ouders om samen met de kinderen kennis te maken met de Bibliotheek. Door samen mee te doen aan een leuke activiteit, ontdekken zij hoe fijn het is om samen met boekjes en taal bezig te zijn.

Tijdens de ochtend komt het bekende gansje Gonnie naar de Bibliotheek. Gonnie is het vrolijke gele gansje met de rode laarsjes uit de bekende boeken ‘Gonnie en Gijsje’.

Er is op deze ochtend nog veel meer te doen. Bij de poppendokter van het consultatiebureau mogen de kinderen hun meegebrachte pop of knuffel wegen. Er is een knutseltafel waar zelfs de allerkleinsten zich kunnen vermaken. Happy Kids en de Minisoos nemen hun sensopatische speelbakken mee; succes verzekerd! Medewerkers van Logé in Huis gaan voorlezen. Er kan ook volop gespeeld worden met speelgoed van Speel-O-Theek de Speelvallei. Gymnastiekvereniging Doto zorgt voor een sportief circuitje voor de kinderen.

Aan de ouders is ook gedacht. Verloskundig en Vrouwencentrum Maeva is er om informatie te geven over onder andere inbakeren, anticonceptie en coaching. De BoekStartcoach van de Bibliotheek geeft informatie over voorlezen en boeken. Verder zijn er mensen van Buurtgezinnen, het Ouder Kind Kaffee, het CJG en de VoorleesExpress aanwezig.

Iedereen is van harte welkom bij de BoekStartdag; ook als men geen lid is van de Bibliotheek. Vooraf aanmelden is niet nodig.