DigiCafé XL – Meer grip op nieuws met een feedreader

16 november 2021 | Bibliotheek Scherpenzeel

Voor veel mensen is internet de nieuwsbron. De hele dag door wordt er nieuwe informatie toegevoegd. Vroeger hadden we een paar kranten, radio en tv-stations. Tegenwoordig zijn de bronnen flink toegenomen. Als je op de hoogte wilt blijven, dan is het een hele klus om de verschillende websites af te struinen.

! Geannuleerd i.v.m. de aangescherpte coronamaatregelen !
Het zou handig zijn als er een plaats is die alle nieuwsbronnen bijhoudt op nieuwe artikelen en veranderingen op websites. Die oplossing is er: een newsreader.

Met behulp van een reader kun je jezelf ‘abonneren’. Op deze wijze wordt de hele dag door bijgehouden wat nieuw is op een bepaalde site of een bepaald onderwerp. Al deze gegevens krijg je in een overzichtelijk scherm te zien. Hoe handig is dat! En je houdt tijd over om het nieuws te lezen.

Hoe dat allemaal werkt, kun je ervaren tijdens tijdens DigiCafé XL op dinsdagavond 16 november om 19.30 uur in de Bibliotheek Scherpenzeel.

SeniorWeb Scherpenzeel organiseert deze bijeenkomst omdat het belangrijk is dat mensen geïnformeerd zijn en zelfstandig grip kunnen blijven houden op de digitale activiteiten.

! Geannuleerd i.v.m. de aangescherpte coronamaatregelen !