Zelf uw gezondheidszaken regelen via internet? Leer het in de bibliotheek

27 oktober 2022, van 13:30 tot 15:00 | Elke week | Bibliotheek Scherpenzeel

Contact met de huisarts of het ziekenhuis verloopt steeds vaker digitaal via uw smartphone, tablet of computer. Hartstikke handig, want het kost minder tijd en moeite én u heeft altijd en overal toegang tot uw gegevens of van diegene waarvoor u zorgt. Maar wat als u hier vragen over heeft of u graag wilt weten hoe dit werkt?

Denk bijvoorbeeld aan beeldbellen met de dokter, inloggen in een patiëntenportaal of het zoeken naar betrouwbare informatie op internet.

De Bibliotheek Scherpenzeel kan u hierbij helpen. Vanaf eind september geven we elke week uitleg over een bepaalde vorm van digitale zorg en oefenen we hiermee.

Op dinsdagavond 13 september om 19.30 uur is er een informatieavond. U hoort dan wat er allemaal op het programma staat en hoe het werkt. U kunt zich dan ook meteen aanmelden voor deelname aan één of meerdere lessen.

De planning van de informatieavond en de lessen is als volgt:

• 13 september, 19.30 -20.30 uur: informatieavond
  • 22 september, 13.30 – 15.00 uur: videoconsult
  • 29 september, 13.30 – 15.00 uur: patiëntenportaal huisarts
  • 6 oktober, 13.30 – 15.00 uur: apotheek.nl
  • 13 oktober, 13.30 – 15.00 uur: thuisarts.nl
  • 20 oktober, 13.30 – 15.00 uur: gezondheidsapps
  • 27 oktober, 13.30 – 15.00 uur: patiëntenportaal ziekenhuis

De lessen en de informatieavond zijn in de Bibliotheek Scherpenzeel (Kulturhus de Breehoek), Marktstaat 59 in Scherpenzeel. De lessen zijn gratis, u hoeft geen lid van de Bibliotheek te zijn. Vooraf aanmelden is verplicht. Het is handig als u al een beetje ervaring hebt met de smartphone, computer of tablet. Heeft u dat nog niet? Ook dat kunt u leren bij de bibliotheek!

Voor meer informatie of het aanmelden van de lessen kunt u bellen met de bibliotheek, tel. 033-2773107 of mailen naar info@bibliotheekscherpenzeel.nl