Workshop ‘Het opschonen van de computer’

4 september 2017, van 10:00 tot 10:30 | Kulturhus de Breehoek

Kosten: € 5,00 per persoon

Op maandag 4 september organiseert SeniorWeb Scherpenzeel een workshop ‘Het opschonen van de computer’. Wie zijn computer geregeld gebruikt, zal merken dat alles na een tijdje wat trager gaat werken. De computer opschonen kan bijdragen aan betere prestaties. Met opschonen wordt niet het letterlijke schoonmaken bedoeld, maar een grote schoonmaak van de ‘gegevens’ op de computer.

Tijdens de workshop krijgen de deelnemers tips en adviezen hoe een computer het beste opgeschoond kan worden. De deelnemers gaan ook zelf aan de slag met het ‘schoonmaken’ van de eigen laptop. Om actief deel te kunnen nemen aan de workshop is het handig om een eigen laptop mee te nemen, maar het is niet noodzakelijk.
De volgende onderwerpen komen tijdens de workshop aan de orde:

• basisprogramma's (Windows)
  • schijfopruiming
  • schijfdefragmantatie
  • programma's verwijderen
  • CCleaner(extern programma)
  • herstelpunten

De workshop is op maandag 4 september van 10.00 – 11.30 uur in Kulturhus de Breehoek.
Kosten bedragen € 5,00 per persoon. Aanmelden voor 21 augustus via scherpenzeel.seniorweb@gmail.com
De workshop wordt georganiseerd door SeniorWeb Scherpenzeel; een initiatief van de Bibliotheek Scherpenzeel en SWO.