Weekend van de Wetenschap

2 oktober 2021, van 10:00 tot 12:00

Op 2 & 3 oktober 2021 vindt er een nieuwe editie van Weekend van de Wetenschap plaats. Een weekend waarin iedereen overal in Nederland een kijkje achter de schermen kan nemen van diverse organisaties en instellingen in de wetenschap en techniek.

De Bibliotheek Scherpenzeel doet ook mee met het Weekend van de Wetenschap. Op zaterdag 2 oktober tussen 10.00 en 12.00 uur kunnen jong en oud kennismaken met een robotarm. Tijdens een demonstratie laat Hans van Raaij zien hoe een robotarm werkt, hoe deze wordt aangestuurd en hoe een robotarm geprogrammeerd kan worden. Het zal je verbazen wat de mogelijkheden zijn. Wil je zelf aan de slag met een robotarm of programmeren? Ook dan is een bezoekje zeker de moeite waard.

Om alvast een indruk te krijgen, komt er vanaf 20 augustus elke week een video op onze facebookpagina en op deze pagina waarin Hans van Raaij van alles uitlegt over de robotarm.

Het Weekend van de Wetenschap is hét gratis festival voor jong en oud met wetenschappers, proefjes en een uniek kijkje in de toekomst. Kinderen ontdekken bij bedrijven, musea, ziekenhuizen, universiteiten en bibliotheken in hun eigen buurt wat de wetenschap allemaal kan. En hoe wetenschap een rol speelt in hun dagelijks leven.

Als de corona-maatregelen aangescherpt worden, kan deze activiteit mogelijk niet doorgaan.

Weekend van de Wetenschap