Maak een toffe speeltuin met Scratch

14 februari 2020, van 16:00 tot 17:30

UITVERKOCHT ! De Bibliotheek Scherpenzeel organiseert een workshop Scratch voor kinderen van 8 t/m 12 jaar.

De Bibliotheek Scherpenzeel organiseert een workshop Scratch voor kinderen van 8 t/m 12 jaar. De kinderen gaan een tof idee bedenken voor een speeltuin. Deze speeltuin gaan ze vervolgens maken met Scratch. Scratch is een online programmeertaal, speciaal gemaakt voor kinderen vanaf 8 jaar.
Programmeren, onder andere met Scratch, leert kinderen creëren in plaats van consumeren. Door aan de slag te gaan met Scratch Junior leren kinderen creatief en logisch denken, krijgen ze ruimtelijk inzicht, en een probleemoplossend vermogen. Ook leren ze structureren en samenwerken.
De workshop is voor kinderen van 8 t/m 12 jaar en is op vrijdagmiddag 14 februari van 16.00 – 17.30 uur bij de Bibliotheek in Kulturhus de Breehoek.    UITVERKOCHT !!!!Deelname is € 2,00 per persoon.  UITVERKOCHT !!!!!