Knutselen met baby’s en peuters

7 september 2017 | Bibliotheek Scherpenzeel

Kosten: Gratis

Tijdens de halfjaarlijkse BoekStart-ochtend op 7 september gaan we lekker knutselen met de kleintjes.

Denk vooral niet dat je baby of peuter nog te jong is om te knutselen. Er hoeven niet perse prachtige kunstwerken gemaakt te worden. Want lekker kliederen en creatief bezig zijn gaat veel verder dan het kunstwerk dat er uiteindelijk wordt geproduceerd. Het gaat niet om het resultaat, maar om het samen gezellig creatief bezig zijn. Dit is goed voor de ontwikkeling van je kind. Het bevordert de fantasie, maar ook het ruimtelijk inzicht, de fijne motoriek en ga zo maar door.
Natuurlijk houden we er rekening mee dat baby’s en peuters van alles in hun mond stoppen. We gaan aan de slag met materialen die geschikt zijn voor de kleintjes. Voor schortjes wordt gezorgd.
De ochtend begint om 10.30 uur met een kopje koffie/thee en een glaasje ranja in de Bibliotheek. Tijdens de koffie krijgen de ouders/verzorgers een korte instructie. Daarna gaan we samen met de kinderen aan de slag.
De ochtend is rond 11.30 uur weer afgelopen. De toegang is gratis.