Green Screen bij DigiCafé XL

12 oktober 2021, van 19:30 tot 21:00 | Kulturhus de Breehoek

Kosten: Gratis

In oktober gaan we bij het DigiCafé XL aan de slag met een green screen.

Een green screen is misschien wel dé uitvinding die het meest invloed heeft gehad op de films en video’s die wij vandaag de dag allemaal kunnen zien. Heel wat Hollywood films zijn gemaakt met behulp van een groot groen scherm, het is nu eenmaal mogelijk om allerlei achtergronden hierop te kunnen projecteren. Zo kan je alle filmwerkzaamheden zeer eenvoudig laten plaatsvinden in een enkele ruimte.

Met behulp van een green screen kunnen er ook leuke foto’s gemaakt worden, zodat het bijvoorbeeld lijkt of je in hartje New York bent of dat je op de top van de Mont Blanc staat.

Tijdens de avond hoort u wat een green screen is en hoe het werkt. Ook wordt er een demonstratie gegeven. Daarna mag u ook zelf aan de slag en kunt ervaren hoe een green screen werkt.

DigiCafé XL is op dinsdag 12 oktober van 19.30 – 21.00 uur in Kulturhus de Breehoek. De toegang is gratis. Vooraf aanmelden is niet nodig.