Duik in je verleden met SeniorWeb

19 maart 2020 | Bibliotheek Scherpenzeel

Kosten: € 5,00

GEANNULEERD SeniorWeb Scherpenzeel organiseert op 19 maart een workshop stamboomonderzoek. In deze workshop gaan de deelnemers aan de slag met hun eigen stamboom.

Je wilt je voorouders uitpluizen, maar hoe begin je met stamboomonderzoek stap voor stap? Wat zijn de juiste genealogiebronnen? Waar moet je rekening mee houden?
Helaas kunnen we niet allemaal gebruik maken van het team van de tv-serie ‘Verborgen Verleden’.
Je kunt veel tips vinden voor stamboomonderzoek en de juiste werkwijze hanteren, maar toch is een stappenplan wel zo prettig.
Stamboomonderzoek kost best wat tijd. Voordeel is dat als je het leuk vindt om te doen, de tijd voorbij vliegt. Maar wees gewaarschuwd, stamboomonderzoek is een virus!
Begin je er aan, dan kom je er nooit meer vanaf. Vooral door de kersjes op de taart die tegenwoordig niet meer verborgen liggen in archieven, maar voor iedereen beschikbaar zijn.

De workshop stamboomonderzoek is op donderdag 19 maart van 10.00-11.30 uur in Kulturhus de Breehoek in Scherpenzeel. Deelnemers kunnen zich uiterlijk 5 maart aanmelden bij de Bibliotheek Scherpenzeel via info@bibliotheekscherpenzeel.nl. De kosten voor de workshop zijn € 5,00 per persoon.