Doe mee met het wereldkampioenschap Hologrammen bouwen

2 oktober 2020, van 16:00 tot 17:30 | Bibliotheek Scherpenzeel

Kosten: Gratis

Op vrijdag 2 oktober kunnen kinderen meedoen aan het wereldrecord hologrammen bouwen in de Bibliotheek Scherpenzeel.

Tijdens de bijeenkomst leren de kinderen wat een hologram is, hoe het werkt en wat ermee gedaan kan worden. En nog leuker: de kinderen gaan zelf een hologram maken! En ze doen meteen mee met een Wereldkampioenschap!

Het is geen probleem als kinderen niet weten wat een hologram is. Tijdens de bijeenkomst worden de kinderen meegenomen in de wondere wereld van de techniek en wetenschap.

De bijeenkomst is op vrijdag 2 oktober van 16.00 – 17.30 uur. Kinderen uit de groepen 6 t/m 8 zijn van harte welkom. Vooraf aanmelden is verplicht. Het aantal deelnemers is beperkt, dus wees er snel bij! De toegang is gratis. Mail naar info@bibliotheekscherpenzeel.nl of bel 033- 2773107.

Met deze activiteit brengt de Bibliotheek Scherpenzeel wetenschap en technologie dichter bij huis. Deze activiteit is opgezet door UpgradeNL en Stichting FutureNL. Zij vinden het belangrijk dat alle kinderen in Nederland digitale vaardigheden en kennis hebben over technologische ontwikkelingen, zodat het toekomstperspectief wordt vergroot. Het Creationlab van de Bibliotheek Scherpenzeel is bedoeld om de digitale vaardigheden van kinderen te vergroten. Het hologrammen bouwen sluit hier goed bij aan.