De Digitale Werkplaats

29 maart 2019, van 16:00 tot 17:30 | Kulturhus de Breehoek

Kosten: € 2,00 per persoon

In de Digitale Werkplaats is er van alles te doen. Er zijn onder andere mini-robotjes die je kunt laten rijden op gekleurde lijnen. Maar deze robotjes kunnen nog veel meer. Je kunt ze ook zelf programmeren zodat ze allerlei opdrachten uitvoeren.

Voor degenen die liever willen ontwerpen is er een 3d-printer. Je kunt zelf een mooi 3d-ontwerp maken en laten uitprinten.
Verder kan er gewerkt worden met Scratch, Lego WeDo, de Micro:Bit, de Makey Makey en een VR-bril. In de werkplaats is heel veel digitaal mogelijk. Om een idee te krijgen wat de mogelijkheden zijn: digitalewerkplaats.wordpress.com

De werkplaats is elke laatste vrijdag van de maand open van 16.00 tot 17.30 uur voor kinderen van 7 tot 17 jaar. Entree is € 2,00 per persoon. Kinderen moeten zich van tevoren aanmelden bij de Bibliotheek. Tijdens de bijeenkomsten gaan de kinderen in groepjes of alleen aan de slag met diverse digitale projecten. Nog nooit iets digitaals gedaan? Of juist wel: geen probleem, er zijn voor iedereen uitdagende projecten.

Meld je hier aan voor de Digitale werkplaats in Kulturhus de Breehoek.