Cursus DigiD

7 februari 2019, van 13:30 tot 15:30 | Kulturhus de Breehoek

Speciaal voor inwoners van Scherpenzeel organiseert de Bibliotheek de cursus: DigiD, wat kan ik ermee?

Organisaties zoals de Belastingdienst en de gemeente willen steeds meer zaken online met je regelen. Je kunt daar gebruik van maken, door bijvoorbeeld je belastingaangifte via de website van de Belastingdienst te doen. Ook kun je bijvoorbeeld online je huurtoeslag aanvragen. Dat is handig en bespaart je veel tijd en moeite. In deze cursus leer je dit.

Wat leert je in de cursus?
Misschien ben je bang om iets verkeerd te doen. In de bibliotheek leer je in de DigiD-cursus stap voor stap te werken met de websites van de overheid. Voor het veilig regelen van je overheidszaken heb je DigiD nodig. In de cursus leer je DigiD aan te vragen en te gebruiken.

Docenten leggen het uit en helpen je. Door te oefenen leer je er zelf mee te werken. De sfeer in de cursus is ontspannen. In een kleine groep van cursisten bouw je ervaring op en krijg je meer zelfvertrouwen.

Waar en wanneer kunt u de cursus volgen?
De DigiD-cursus is uitsluitend voor inwoners van Scherpenzeel en vindt plaats in Kulturhus de Breehoek, Marktstraat 59 in Scherpenzeel. De cursus bestaat uit vier bijeenkomsten van 2 uur. Je gebruikt in de cursus een computer van de bibliotheek. Ook krijg je een werkboek, waarin je alles rustig kunt nalezen.

Meld je aan voor de cursus!
Je kunt jezelf telefonisch aanmelden bij de bibliotheek op telefoonnummer 033 2773107. Vraag naar de DigiD-cursus. De kosten voor de cursus zijn € 15,-. Daarvoor krijg je ook een werkboek.

Werk je weinig met de computer? Dan heb je misschien nog wat meer oefening nodig. Daarvoor heeft de bibliotheek de cursus ‘Klik & Tik’ voor beginners. De bibliotheek helpt je om de cursus te kiezen die bij u past.

Heb je vragen?
Neem voor vragen contact op met de Bibliotheek Scherpenzeel. Tel. 033 2773107 of info@bibliotheekscherpenzeel.nl.