Boekpresentatie Reus Victor Wiebelneus heeft een splinter in zijn voet

5 juli 2023, van 15:00 tot 15:30 | Bibliotheek Scherpenzeel

Kosten: Gratis

Plaatsgenoot en schrijfster Cécile den Hartogh presenteert haar nieuwe boek op woensdagmiddag 5 juli.

Het boek heet ‘Reus Victor Wiebelneus – heeft een splinter in zijn voet’. Het verhaal is geschreven voor de onderbouw (3 – 6 jaar) en gaat over – hoe kan het ook anders- een reus met een wiebelneus. Deze neus heeft een functie: hij kan hierdoor heel goed ruiken en heeft daardoor al veel dieren in het bos (waar hij leeft) geholpen, dit wordt ook verteld in het boek.

In dit verhaal wordt Victor zélf geholpen en wel door zijn vriend Rogier de mier. Victor heeft een splinter in zijn voet en kan deze er zelf niet uit krijgen. Door het verhaal heen heeft Cécile naast fantasie ook een aantal leerzame (educatieve) elementen verweven.

Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de eekhoorn die zijn wintervoorraad verstopt en niet meer terug kan vinden, de functie van mieren in het bos en de tegenstelling: groot en klein.

Tegelijk wil zij de waarde van behulpzaamheid en vriendschap benadrukken. Ook bevat het boek een praatplaat wat het begrijpend lezen bij kinderen bevordert.

De illustraties in het boek zijn door Cécile zelf gemaakt. Het is een prentenboek geworden dat leuk is om voor te lezen en op latere leeftijd ook om zelf te lezen. Het boek is tijdens de presentatie ook verkrijgbaar.

Kinderen (vanaf 3 jaar) en uiteraard hun ouders zijn van harte welkom in de bibliotheek. Vooraf aanmelden is niet nodig.