Auteur Els Florijn geeft lezing in Scherpenzeel

24 september 2019 | Kulturhus de Breehoek, Marktstraat 59 in Scherpenzeel

Kosten: € 5,00

Op dinsdag 24 september 20.00 komt de schrijfster Els Florijn naar Scherpenzeel voor een lezing over haar auteurschap en haar werk.

Els Florijn (1982) is opgegroeid in Scherpenzeel. Een goede reden voor de Bibliotheek Woudenberg en de Bibliotheek Scherpenzeel om haar uit te nodigen voor een literaire bijeenkomst in Kulturhus de Breehoek.

Els Florijn werd geboren in Utrecht, ze groeide op in Scherpenzeel. Na de middelbare school bezocht zij de pedagogische academie en ging ze lesgeven. Ze woont met haar man en kinderen in Bilthoven.
Els Florijn won in 2002 de verhalenwedstrijd, uitgeschreven door Uitgeverij Kok (Kampen) en het Reformatorisch Dagblad. Het jaar erna publiceerde ze Laatste nacht. In 2006 volgde de roman Schaduw van de wolf, die werd genomineerd voor de Publieksprijs voor het Christelijke Boek.

In 2010 verscheen Het meisje dat verdween. Deze roman, gebaseerd op een waargebeurd verhaal van de familie Frank uit Lienden, won in 2011 de Publieksprijs voor het Christelijke Boek. Het werd bovendien opgenomen in de canon van de christelijke literatuur.
Els Florijn schreef een kinderboek over het bombardement op Rotterdam, Vuur over de stad. Hiermee won zij de Eigenwijsprijs 2014. In 2013 schreef zij een speciale novelle in opdracht van stichting Gave, Onze Vader. Deze novelle werd in een oplage van ruim 110.000 exemplaren onder Visie-lezers verspreid.

In 2015 kwam er een jeugdroman uit, Middernachttrein. In 2017 verscheen haar roman Rode Papaver, over de moed van twee verpleegsters in de Eerste Wereldoorlog. In het kader van de Week van het Christelijke boek schreef Florijn in 2018 haar novelle Zeeglas.
Els Florijn heeft flink wat titels op haar bibliografie staan. Ze heeft zich bewezen als schrijfster. Een goed moment om haar in levende lijve te ontmoeten en kennis te maken met deze Nederlandse schrijfster en haar werk.

De avond is op dinsdag 24 september 2019 om 20.00 uur in Kulturhus de Breehoek, Marktstraat 59 in Scherpenzeel. Toeganskaarten zijn vanaf 1 augustus te koop (€ 5,00) in de Bibliotheek Scherpenzeel en Woudenberg, bij boekhandel de Zonnebloem in Scherpenzeel en online via www.bibliotheekeemland.nl